MA-PU-KADESH

Authors

  • Müge Yılmaz

Abstract

Çalışma, yoksulluğun ve eşitsizliğin tarihsel izlerine ışık tutacak bereket ve özgürlük gibi temaların taşıyıcısı Güneş Kursu simgesi ile yaratıcı, üretken ve eşitsizliğe en çok maruz kalan dezavantajlı gruplardan biri olan kadınların bir özne olarak konumlanışını hatırlamaya dönük sembolik bir tasarıma karşılık gelmektedir. O nedenle çalışmada toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin eşitsizlik ve yoksulluk meselesinin ana temalarından biri olmasından kaynaklı kadın figür, toplumsal örüntü içerisinde bunu temsil eden fakat gölgede bırakılmış ve dünyayı üzerinde taşıyan yaratıcı, üretken, değiştirici bir sembolik olarak Güneş Kursu’nun önünde konumlanmaktadır. Köklü toplumsal bir örüntünün esası sağlam bir perspektif ile mümkündür. Eskiyi yeni ile buluşturacak olan budur. Böylesi bir konumlanma ile insanlığa ışık tutmuş Anadolu ve Yakın Doğu’daki uygarlıklar tarihinin köklü geçmişinin hatırlanması ve buradan doğru daha geniş bir açıdan tartışmanın genişletilmesi gerektiğine dair zorunluluk önemsenerek tasvir edilmiştir. Yoksulluk ve eşitsizlikle mücadele yeni bir toplumsal sözleşme tahayyülü çerçevesinde ancak ve ancak tarihsel bağlamı ve birikimi toplumsal cinsiyet eşitliğini gölgede bırakmayan bütüncül bir perspektif ile tanımlanabilir. Söz konusu kadim ve köklü damarın toplumsal örüntü içerisinde yeniden canlandırılmasını sağlamak böylesi bütüncül bir bakış açısı ile mümkündür.  

* MA: Anadolu ana tanrıça ismine, PU: Kadeş Anlaşması’na mührünü basan ilk Hitit kraliçesi Puduhepa’ya, KADESH: Mısır ve Hititler arasında imzalanan Kadeş Barış Antlaşması’na karşılık gelmektedir.

MA-PU-KADESH

Published

2023-06-05

How to Cite

Yılmaz, M. (2023). MA-PU-KADESH. REFLEKTIF Journal of Social Sciences, 4(2). Retrieved from https://natrohosted4.bilgi.edu.tr/index.php/reflektif/article/view/247

Issue

Section

Manifest